Haul and First Impressions

Hello everyone, today I have a really great KBeauty Haul. As you may or may not know, I am a declared KBeauty junkie, and these are my latest purchases. All of this I got ordering straight from the brand's pages. 

I have now tested all of this products and will leave my general impressions so far below: 

(Hola a todos, el dia de hoy tengo un haul de K-Beauty. Como algunos sabran, soy una adicta declarada a la cosmética coreana y japonesa y estas son algunas de mis compras mas recientes. Todo esto lo obtuve directo de las páginas de las marcas. Ya probé todos estos productos y dejaré debajo mis impresiones generales) 
Products: 

-It's Skin Clinical Fit Photo Blur
-Holika Holika Sweet Cotton Pore Cover Powder
-Etude House Color in Liquid Lips in OR201 and BE101


Impressions 


It's Skin Clinical Fit Photo Blur


In general this is a great great product. It does a pretty good job minimizing pores and basically diminishing imperfections. However, you have to be careful of not applying too much, since it might clump up a little if you do so. Also, it does a great job as a primer, since my everyday BB cream (Holika Holika Sweet Cotton Pore Cover BB) lasts at least twice as much than it used to when I used Holika Holika's Pore Cover Base as a primer. So far, my grade will be 9, due to the small clumping detail. 
Repurchase? Yes, certainly, unless I find something better for a similar price.

En general este es un producto muy muy bueno. Hace un muy buen trabajo minimizando poros y báscamente disminuyendo imperfecciones. Sin embargo, hay que tener cuidado de no aplicar demasiado ya que puede formar grumos diminutos si no medimos bien la cantidad. También hace un trabajo excelente como primer, ya que mi BB Cream de uso diario (Holika Holia Sweet Cotton Pore Cover BB) duró casi el doble más que cuando utilizaba el Pore Cover Base de Holika Holika como primer. Mi calificación es de 9, debido al detallito de los mini grumos.
¿Volvería a comprar? Si, completamente a menos que encontrara algo mejor por un precio similar. 


Holika Holika Sweet Cotton Pore Cover Powder


I bought this since I read it was an amazing dupe for Lioele's Secret Pore HD Powder, but didn't expect much, because it is a lot cheaper than Lioele's. To my surprise, this is almost as awesome as Lioele's and for almost half the price. The container is considerably smaller than Lioele's HD, but a little goes a long way. It's really lightweight, smells great and has an amazing oil control performance. It's not a portable item at all, it's more of a dressing table item, not something to carry around in your purse for quick retouching, but I luckily have my faithful Etude House's Secret Beam pact for such matters. My grade is 10, since it did a much better job than I expected. 
Repurchase? Absolutely yes.

Compré este debido a que leí que era un impresionante dupe del polvo Secret Pore HD Powder de Lioele, pero no esperaba mucho porque es casi 9 dólares mas económico que el de Lioele. Para mi sorpresa, funciona cais igual de increible que el de Lioele y casi a la mitad del precio. El contenedor si es mucho mas pequeño que el HD de Lioele, pero es bastante rendidor. Es muy ligero, tiene un aroma deliciosa y tiene increibles propiedades de control de grasa facial (mi piel es mixta). No es nada portatil, es mas bien un artículo de tocador, no algo para cargar en la bolsa para retoques rápidos, pero para esos fines afortunadamente tengo mi fiel compacto Secret Beam de Etude House. Mi calificación es de 10, ya que hizo un trabajo mucho mejor del que yo esperaba. 
¿Volvería comprar? Absoulutamente, si. 


Etude House Color in Liquid Lips


Sadly, these 2 lip colours were an awful disappointment for me. Don't get me wrong, it's a good product, but it's not what I imagined. I ordered them imagining they would be matte long lasting colours, but they are unfortunately, more like a highly pigmented gloss, and I really hate lipglosses. Also, both shades were a lot more fluorescent IRL which I completely hate (particularly OR201), because that is less than flattering on my complexion and facial features. I haven't been able to wear them more than once, and I'm tempted to toss them or just plainly giving them away. Anyone interested? :p
My grade will be an 8 based on the fact that, for a pigmented gloss, it works alright. 
Repurchase: Never again

Tristemente, estos dos labiales fueron una terrible decepción. No me malentiendan, es un muy buen producto, pero no es lo que había imaginado. Los ordené pensando que serían labiales liquidos mate de larga duración, pero desafortunadamente son mas bien como un gloss muy pigmentado. Y yo en general odio los gloss... :( Además, ambos tonos eran mas fluorescentes e la vida real, lo cual odio (especalmente en el OR201) porque ese tipo de colores no son nada halagadores a mi complexión ni rasgos faciales. No he podido usarlos mas de una sola vez, y estoy tentada a simplemente deshacerme de ellos o regalarlos. ¿Alguien gusta? :p Mi calificación es de 8 contemplando el hecho de que, basandonos en que es un gloss coloreado, funciona muy bien.
¿Volvería a comprar? Nunca más. 


0 comentarios:

Publicar un comentario

About me:


Image and video hosting by TinyPic